środa, 14 grudnia 2011

Aktywność fizyczna

Dlaczego warto biegać
1. Bieganie to najprostszy sport. Nie trzeba się niczego uczyć, wystarczą dobre chęci.


2. Bieganie jest świetne na odchudzanie. Poprawia i przyśpiesza nasz metabolizm. Bieganie ok 30 km tygodniowo pomaga utrzymać zgrabną sylwetkę praktycznie bez zmian w naszym jadłospisie.



3. Bieganie jest bardzo zdrowe. Wzmacnia układ krwionośny, serce, poprawia funkcjonowanie całego organizmu. Dzięki bieganiu dostarczasz więcej tlenu do tkanek, które są w ten sposób lepiej odżywione, obniżasz ciśnienie, poprawiasz ogólną kondycję.


4. Bieganie wspomaga budowę mięśni. Lepsza kondycja pomaga szybciej regenerować mięśnie po treningu siłowym.


5. Bieganie zwalcza stres. Wstrzymuje produkcję katecholaminy, substancji powodującej napięcie nerwowej. Natomiast dzięki ruchowi wytwarzane są hormony szczęścia, które również zabijają stres


6. Bieganie poprawi pracę mózgu, wspomaga koncentrację.


7. Bieganie pozytywnie wpływa na seks. Można i dłużej i częściej


8. Bieganie nie jest drogim sportem. Nie trzeba kupować specjalistycznego sprzętu, wyjeżdżać daleko, brać lekcji u instruktora. Wystarczy dobra para butów do biegania. Pamiętaj - na butach nie oszczędzaj!!


9. Bieganie jest dostępne dla każdego. Biegasz ile chcesz, kiedy chcesz, nie jesteś od nikogo uzależniona/ny.


10. Bieganie to sama przyjemność i daje same plusy.


 Nie szyscy jednak mogą biegać bo to obciążenia  dla stawów. Co wiecej mój trener ospbisty Ewelina Jakubiak twierdzi,  że szybki marsz /gdzie tętno podczas marszu powinno być na poziomie 60 – 65% tętna maksymalnego/ a nie bieganie sprzyja odchudzaniu odsyłam do mojego wcześniejszego zapisu. Trening aerobowy gdzie podaje jak obliczyć swoje tętno.

3 komentarze:

  1. Tak, bieganie jest świetne, ale mnie osobiście nudzi. Nie pomagają nawet zmiany tras, ani słuchanie muzyki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama prawda! Ja osobiście jestem ogromną zwolenniczką biegania i jak dla mnie jest to świetna forma relaksu i oderwania się od rzeczywistości. :)

    OdpowiedzUsuń