czwartek, 26 maja 2016

Zdrowy deser







Ten deser  poprawi Ci humor. Choć ma trochę kalorii, to zawiera wyłącznie te dobre kalorie, bo składniki są zdrowe i naturalne. Mąkę pszenną i gluten, zastąpiłam mąką gryczaną, ponieważ ona jest naturalnie bezglutenowa.Mieszam ją czasem z innymi rodzajami mąki np. mąką kokosową i mąką migdałową. Dieta uboga w gluten, jest zdrowa Zrobiłam  „zamienniki”, dzięki mogę jeść nadal  moje ulubione dania np. placki czy naleśniki

5 łyżek mąki gryczanej
3 czubate łyżki mąki migdałowej
1/2 łyżeczki cynamonu
szczypta soli
1 szklanka mleka lub mleka kokosowego
1 jajko
1 łyżka oleju kokosowego lub oliwy z oliwek
olej kokosowy do smażenia
Jabłka należy obrać ze skórki i wydrążyć środek. Ja użyłam to tego specjalnego „nożyka”, ale można to zrobić zwykłym nożem. Pokroić na cienkie plasterki tak około 3-4 milimetrów. Mąkę gryczaną wsypać do miski, dodać po kolei wszystkie składniki i dokładnie wymieszać. Do tego ciasta nie używam nawet miksera, tylko łyżką dokładnie mieszam. Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy, a kiedy tłuszcz się nagrzeje każdy plasterek jabłka maczamy w cieście i układamy na patelni. Smażymy z obu stron na złoty kolor. Na koniec można posypać deser cukrem pudrem, dodać domową konfiturę lub polać syropem klonowym, ale i bez tych dodatków gdy jabłka są słodkie placuszki są pyszne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz